בוגרים מספרים - החוג ללימודי הסביבה

בוגרים מספרים - החוג ללימודי הסביבה - לירז עמר

לירז עמר

 

מה למדת ולמה בחרת במקצוע זה?

לימודי איכות סביבה בתואר שני, במסלול קיימות. בחרתי במקצוע זה בגלל רצון להעמיק את הידע בנושאים הקשורים ולהגדיל את היכולות ליצור שינויים בעולם בכל מה שקשור לאיכות ובריאות הסביבה באמצעים וכלים של קיימות.

 

למה בחרת ללמוד דווקא באוניברסיטת תל-אביב?

אוניברסיטת תל אביב הציעה תכנית לימודים עשירה מאוד לתואר השני בנושא לימודי איכות הסביבה, מה שמשך אותי והתאים להמשך הלימודים שעשיתי בתואר הראשון (משפטים ואיכות סביבה).

 

במבט לאחור, היית בוחרת במקצוע אחר?

לא

 

למה את הכי מתגעגעת בלימודים?

התכנים – מרתקים, מעניינים, רלוונטיים, מאפשרים יכולת לפעול בתחומים ולא מהווים "מידע" ותו לא, אלא פותחים דרכי פעולה לשינוי וליצירת מקום טוב יותר לחיות בו.

המרצים - אנשי מקצוע ואקדמיה המחזיקים בידע מעניין ואקטואלי, מה שהופך את הלימודים להרבה יותר אטרקטיביים ופרודוקטיביים.

 

האם שמרת על קשרים עם חברים/מרצים מהתואר?

שמרתי על קשר עם המנחות שלי במחקר של פרויקט הגמר, כמו גם ממשק עבודה משותף עם אחת מהן במסגרת מקום העבודה החדש.

 

מהו הקורס שהכי אהבת בתואר?

אי אפשר לצמצם לקורס אחד, לכן אנסה לזקק ולומר שקורסים שעסקו בנושאים סביבתיים: קהילה מים ופסולת היו האהובים עליי. הנושאים אפשרו לפתח זווית ראייה חדשה (למשל במישור האנתרופולוגי- התפתחותה חקלאות וכו') ולסגל הרגלי חיים חדשים (למשל בנושאי המים והפסולת במדינת ישראל- שינוי מתחיל בקטן).

  

כמה זמן לקח עד שהתברגת לשוק העבודה לאחר התואר?

עם הגשת פרויקט הגמר וסיום התואר השני עברתי לגור בארצות הברית עם בן זוגי למשך 8 חודשים, עם חזרתי לארץ התחילה ה"התברגות" לתפקיד.

 

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

אני רואה את עצמי עוסקת באותו תחום בדיוק רק באופן מעמיק יותר ומעשיר (את עצמי ואת הסביבה). אשמח לקוות להתקדמות למשרות ניהוליות יותר (לאו דווקא במערכות ומסגרות רבות משתתפים, אלא גם באופן עצמאי- פרילנסר). כמו גם הקמת עסק עצמאי לייעוץ סביבתי וניהול מערכתי על ידי כלים של קיימות וסביבה.

 

אילו כלים רכשת במהלך הלימודים, שמסייעים לך בעבודה היום?

ראשית, ידע רב בנושאים סביבתיים הנוגעים לכל מי שנמצא על כדור הארץ, החל בניהול יומיומי של הפסולת האישית, וכלה באורחי החיים של קהילות שבטיות הנמצאות בסכנת קיום בהודו.

שנית, היכולת להפיץ ולהעביר מידע וכלים חשובים שיכולים לעזור לכולם להתייעל מבחינה סביבתית ובכך לשמור על חיינו, בריאותנו וכמובן על העולם שבו אנו חיים.

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive