הישג למשלחת סטודנטים למדעי המחשב בתחרות עולמית של פייסבוק

הסטודנטים זכו בפרס הוקרת השופטים (מקום רביעי) בהאקתון העולמי של פייסבוק שהתקיים לפני שבועות אחדים במטה החברה בסן פרנסיסקו

הישג למשלחת סטודנטים למדעי המחשב בתחרות עולמית של פייסבוק
קיבלו לייק (מימין לשמאל): דניס סירוב, ליאור שקילר ורועי גיא עם נשיש האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר

קבוצה של ארבעה סטודנטים למדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב זכו בפרס הוקרת השופטים (מקום רביעי) בהאקתון העולמי של פייסבוק שהתקיים לפני שבועות אחדים במטה החברה בסן פרנסיסקו. (האקתון, אנגלית: Hackathon, הוא תחרות תכנות שאורכת לרוב בין יממה לשתיים ובה מתחרות קבוצות קטנות בבניית תוצר תכנותי מאפס. המילה היא שילוב של המילים hack, כלומר פריצה למחשב, ומרתון).

 

במהלך התחרות פיתחו הארבעה "כפתור" שניתן להוסיף לדפדפן ואשר לחיצה עליו יוצרת דיבוב סימולטני של סרטונים במספר רב של שפות. בתחרות התחרו 21 צוותים מ-11 מדינות, כאשר בשלושת המקומות הראשונים זכו קבוצות מארצות הברית. הקבוצה מאוניברסיטת תל אביב הייתה הראשונה בקרב הקבוצות הלא אמריקניות.

 

"הרבה סרטונים שרואים בפייסבוק וביוטיוב הם בשפות זרות, וכידוע רוב האנשים בעולם לא יודעים אנגלית.", מסביר רועי גיא, תלמיד שנה ג' למדעי המחשב וכלכלה, את הצורך במוצר, פיתחנו כפתור שכשלוחצים עליו ובוחרים שפה אפשר לשמוע דיבוב בקול שנשמע מאוד אנושי." יחד עם גיא השתתפו בתחרות ליאור שקילר, תלמיד שנה ג' במדעי המחשב ופסיכולוגיה, ומתן סוקולובסקי ודניס סירוב, שניהם תלמידי תיכון, הלומדים לתואר במתמטיקה בחטיבה של מדעי המחשב. סוקולובסקי בן ה- 16 היה המשתתף הצעיר ביותר בתחרות.

 

הארבעה הגיעו לתחרות העולמית לאחר שזכו בפרס ראשון בהאקתון המקומי שנערך על ידי פייסבוק ישראל בחודש ספטמבר. בהאקתון בארץ פיתחו הארבעה תוסף שסורק הבעות פנים במהלך צפייה בסרטונים ומסוגל לסווג את הרגש שמעורר התוכן וכך להתאים את התוכן לגולש. לדברי גיא, הארבעה סבורים שלמוצר הזה יש פוטנציאל עסקי ואילו את כפתור הדיבוב הם פיתחו יותר כפרויקט חברתי. "בפייסבוק מאוד התלהבו מהפרויקט", הוא מספר. "אמרו לנו שהמוצר פותח את האינטרנט לעולם חדש ולמשתתפים נוספים." אגב, במקום הראשון זכתה קבוצה מאוניברסיטת קרנגי מלון, שפיתחה מעין אפליקציה שמאפשרת לזהות טרנדים חמים בכדור הארץ לפי המיקום הגיאוגרפי.

 

"ההרגשה מצוינת", מסכם גיא. "הראינו שאוניברסיטת תל אביב יכולה להתחרות ואף לגבור על האוניברסיטאות הכי טובות בעולם."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>